Deadline: 9 juni
Over het project
RRRRRUMBA is een internationaal project dat het culturele fenomeen van de Rumba als uitgangspunt neemt om een participatieve methodologie te ontwikkelen voor interculturele gemeenschapsvorming.
Door middel van drie veldonderzoeken met een unieke samenstelling van partnerorganisaties verbinden we actief verschillende Rumbero-gemeenschappen in Europa, Afrika en Amerika. Op deze manier willen we gezamenlijk de culturele eigenaardigheden van deze unieke kunstvorm en hun knowhow voor culturele participatie verkennen.
Via de gezamenlijke organisatie van drie festivals met workshops en optredens, en één reizende tentoonstelling, willen we een tastbare impuls geven aan zowel het benutten van dit unieke erfgoed, het stimuleren van hedendaagse expressie ervan, als de verbinding van deze kunstvorm met nieuwe doelgroepen.
Ook richten we ons op het opbouwen van een duurzaam expertisenetwerk en het ontwikkelen van een unieke participatieve methodologie. Deze methodologie zal nuttig zijn in de Europese en wereldwijde culturele sector om individuen en gemeenschappen met met verschillende achtergronden op een inclusieve, horizontale en vooral co-creatieve manier te verbinden.
4 Partnerorganisaties: Madam Fortuna en KVS (BE), Carabutsi (ES), World Harmonies (FR). 2 Geassocieerde partners: INA (Congo), ICM (Cuba)
Wie zoeken we?
Momenteel zoeken we een grafisch ontwerper om het project mee (visueel) vorm te geven. Concreet werk je aan een reeks communicatietools, die de partners van het project vervolgens kunnen gebruiken in zowel de algemene communicatie voor het project, als integratie in hun eigen individuele communicatie.
Deze communicatietools moeten echter ontwikkeld worden met oog voor de culturele diversiteit van de verschillende gemeenschappen en landen, en met aandacht voor de taaldiversiteit van het project. Kennis van de deelnemende landen en hun gemeenschappen of lid van RUMBA- community zijn, is een meerwaarde.
Je ontwikkelt verschillende assets (lijst kan later nog aangevuld worden):
* Logo
* Stijlgids, inclusief lettertypes, kleurgebruik, etc, die ook de basis vormt voor de grafische vormgeving van de website.
* Templates voor social media, inclusief frames die gebruikt kunnen worden.
* Grafische elementen voor een finale publicatie over het onderzoek.
Deze tools worden ontwikkeld in samenspraak met de coördinatoren van het project.
Profiel en tijdslijn:
We zoeken een creatieve ontwerp(st)er met ervaring in het creëren van huisstijlen. Als je beschikbaar bent tussen 10 en 25 juni, stuur dan tegen ten laatste 9 juni een bericht met portfolio en motivatie naar sebastien.parizel@kvs.be.
